۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

زنده‌ باد اول ماه‌ مه‌ روز جهانی کارگر


ابراهیم حیدری
نظام سرمایه‌داری جهانی در باتلاقی از بحران اقتصادی فرو رفته‌ است . و در حال دست وپا زدن برای نجات خویشتن است . و ابعاد رشد این بحران هر روز نمایان تر مینماید . و در این میان رشد جنبش طبقه‌ کارگر و جنبش سوسیالیستی برای تمامی جهان و آزادی و برابری نیازمندتر و نمایان تر مینماید . و ایدولوژیک سیاسی بورژوازی با روندی قهقرایی رو به‌ ورشکستگی  هرچه‌ بیشتر .

و ما در شرایطی در ایران به‌ پیشواز اول ماه‌ مه‌ میرویم که‌ از سویی این بحران بزرگ اقتصادی دامنگیر نظام سرمایه‌داری جهانی شده‌ و از سویی دیگر پایه‌های حکومت آخوندی بشدت متزلزل را به‌ لرزشی ویران کننده‌ آورده‌ است . و بحران اقتصادی جمهوری اسلامی  چندین برابر گردیده‌ است . چنانچه‌ رشد وحشتناک فزاینده‌ تمامی اقلام بخصوص اقلام خوراکی و مایحتاج اصلی مردم ، خبر روزمره‌ تعطیلی و ورشکستگی ، کارگاه‌ و کارخانه‌ و صنایع کوچک و بزرگ در سطر اخبار ، شهودی بر این ادعا میباشد و برای آنکه‌ بتواند بحران اقتصادی حاصله‌ را بر دوش کل اقشار کم درآمد و جامعه‌ و مردم ایران  بگذارد به‌ ترفندهای وحشیانه‌ و ارتجاعی خود در شیوه‌هایی نا انسانی به‌ انجام میآورد . اخراج دسته‌ جمعی کارگران ، تاخیر در پرداخت نمودن دستمزدها ، دستگیری و ضرب و شتم رهبران کارگری ، به‌ زندان و شکنجه‌ و آزار و شلاق کشیدن آنها ، بیکار سازیهای گسترده‌ ، دادن دستمزدهای زیر خط فقر ، تحمیل قراردادهای موقت و سفید امضا ، اجرای احکام قرون وسطایی ،  حذف یارانه‌ها و سوبسیدها . و در کل تحمیل تورم 50 درصدی و کاهش هزینه‌های خدمات ، درمانی ، پزشکی ، بازنشستگی ... و اینها و همه‌ و همه‌ برای به‌ زیر کشیدن اعتراضات کارگران و مردم کم در آمد جامعه‌ چون واضح مرگ خود با تمامی جناحهای سبز و اصلاح طلب و دیگر وابستگانش را بدست طبقه‌ کارگر استشمام و لمس کرده‌ است . و چنان است که‌ بسیاری از احزاب بورژوا  لیبرال  و ناسیونالیستها ، در تلاشند و تکاپو تا بلکه‌ بنیادهای سرمایه‌داری را در ایران از گزند دور بدارند و این دستگاه‌ بورژوایی را در ایران سالم بماند و فقط دست به‌ دست گردد. و آنها همچنان به‌ اریکه‌ قدرت بتازند . چنانچه‌ رهبران ریز و درشت جریان موسوم به‌ سبز روز اول ماه‌ مه‌ را خط قرمز میدانند و سکوتی مرگبار و مهری بر دهان نهاده‌اند .
اما طبقه‌ کارگر در ایران با برنامه‌ و پلاتفرم و شعار و صف مستقل خود به‌ میدان آمده‌ است . مطالباتش روشن و واضح است . و آن سرنگونی جمهوری اسلامی است و برقرای آزادی و برابری در حکومتی کارگری . و در طی این سه‌ د‌هه با جنبشهای خود با اعتراضات کوچک و بزرگ ازاعتراضات کارگران هفت تپه‌ ، سندیکای شرکت واحد ... تا به‌ امروز که‌ در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم ، کارگران شهرداری آبادان ، نوشابه‌ خرم نوش ، نساجی بافت های کرمان ، که‌ همگی در اعتراض به‌ عدم پرداخت حقوق معوقه‌ ، بیکار سازی ... بوده‌ و دست به‌ اعتصاب و تظاهرات زده‌اند . و این یعنی اینکه‌ جریان کمونیستی در میان طبقه‌ کارگر جریانی است قدرتمند و جمهوری اسلامی این قدرتمندی را بخوبی درک و احساس نموده‌ است . وفشار زنجیر دستهایشان را بر گلوگاه‌ خود دریافته‌ است و چون خود را در بن بست سیاسی و اقتصادی در بند می بیند  و رفتن بسوی فروپاشی و نابودی را لمس مینماید .
و در این میان و در این بحران کنونی بردوش یکایک ما و کارگران و همه‌ کسانی است که‌ برای آزادی انسانها و برابری انسانها است که‌ با هم متحدانه‌ و هماهنگ تر در ایجاد تشکل های کارگری کوشا باشیم . و این مبارزه‌ باید تا سرنگونی و ساقط کردن رژیم جمهوری اسلامی و برپایی یک حکومت کارگری تداوم داشته‌ باشد . و برای نیل به‌ این امر باید کارگران با توانایی بیش از این که‌ تا کنون از خود نشان داده‌اند به‌ میدان بیایند . و با گرد هم آمدن و صدور بیانه‌ای مشترک جهت مبارزه‌ برای افزایش دستمزها ، تشکل سندیکاها واتحادیه‌های کارگری ، آزادی رهبران و فعالان کارگری ، علیه‌ بیکار سازی ...
گرد هم آیند و جنبشی وسیع و قدرتمند حول این خواستها سازمان داده‌ شود . که‌ خود پر واضح است که‌ نقش کارگران کمونیست و فعالان جنبش کارگری و تلاش پیگیرانه‌ در میان کارگران بسیار ضروری و حیاتی است . طبقه‌ کارگر برای مبارزه‌ با بورژوای و طبقه‌ حاکم باید به‌ میدان بیایید . و در جنگ با بورژوازی هیچ راهی جز اتحاد در زیر پرچم خود و حزب سیاسی خود ندارد . باید امسال اول ماه‌ مه‌ این تشکلها و حرکتها ریشه‌ استثمار را برای همیشه‌ بخشکاند . و آنچه‌ که‌ نوید صلح و آزادی و برابری است به‌ ارمغان آورد .
زنده‌ باد اول ماه‌ مه‌ روز جهانی کارگر .
                      ابراهیم حیدری – استکهلم -   20/04/2010 


ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed

0 نظرات:

ارسال یک نظر

 

طراحی شده توسط اینسایت |تبدیل شده به بلاگر پوسته های بلاگر |بهینه شده برای زبان فارسی مجتبی ستوده